حساب کاربری

روش تست اصالت زعفران

Rectangle-10-copy-nn-1

میخواهیم یکبار برای همیشه این دغدغه و نگرانی را حل کنیم : “زعفران اصل را چگونه بشناسیم؟”

احتمالا قصد خرید زعفران را دارید و میخواهید با شناخت بهتر زعفران اصل، برنده‌ی معامله باشید; یا مقداری زعفران در دست دارید و با استرس به آن نگاه میکنید! نمیدانید زعفرانتان تقلبی است یا اصل! نگران نباشید ماهچین متخصص زعفران است.
روش های تقلب زیاد است و هر روز روش های جدیدی ابداع میشود! مثلا پودر زعفران تقلبی که امروزه فروشش در مترو زیاد شده است. چه بخواهید خرید مثقالی زعفران انجام دهید چه بصورت کیلویی و فله ای خرید کنید باید از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

تشخیص اصالت زعفران با آزمایش برای خریداران عمده

هنگام خرید زعفران عمده بصورت کیلویی مسلما این موضوع بسیار مهم میشود.مطمئن ترین روش برای تاجران زعفران و خریداران عمده دریافت برگه آزمایش زعفران است. آزمایش زعفران به دو صورت میکروبی و شیمیایی انجام میشود.
در روش میکروبی ، آلودگی میکروبی و باکتری های بیماری زا زعفران تشخیص داده میشود و در روش شیمیایی درصد عناصر اصلی زعفران مانند کروسین و سافرانال اندازه گیری میشود همچنین عیار زعفران را با همین آزمایش مشخص میکنند .
وقتی هر دو آزمایش میکروبی و شیمیایی با هم انجام شود اصل بودن زعفران مشخص میشود. بجز آزمایش زعفران یک راه دیگر برای تهیه‌ی زعفران اصل خرید زعفران مستقیم از کشاورز است.
شما در ماهچین علاوه بر خرید مستقیم از مزارع زعفران، برگه آزمایش زعفران را نیز میتوانید دریافت کنید.

تشخیص زعفران تقلبی در خانه

هنگامی که زعفران در حجم کمی خریداری شده باشد و بخواهیم از آن مصرف شخصی داشته باشیم اولین راه برای تست زعفران که بنظرمان میرسد بررسی میزان رنگدهی و میزان عطر زعفران است. اینکه تصور کنید زعفران اصل سریع رنگ خود را به آب میدهد و غلیظ میشود اشتباه است.رنگدهی زعفران اصل بالاست اما دیر دم میکشد و رنگ زردی دارد. اگر به تصویر زیر نگاه کنید متوجه میشوید.

 

 

توجه اگر زعفران را کوبیده باشید رنگدهی بالاتر و سریعتری دارد.در آزمایش بالا کلاله زعفران تست شده است.

زعفران تقلبی چگونه درست میشود؟

ویدیوی زیر از طرف یکی از مشتریان ماهچین برای ما ارسال شده است که یک زعفران تقلبی از یک برند نا آشنا خریداری کرده اند و متوجه شده اند میزان ناخالصی از براده آهن در زعفران وجود دارد. شاید بدترین روش تقلب زعفران را در همین ویدیو ببینید.
علاوه بر این روش متقلبان با استفاده از گل گلرنگ یا گوشت گاو خشک شده و یا اسپری آب و شکر روی زعفران وزن زعفران را بالاتر میبرند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید